Liberecký kraj bude mít svého vlastního dopravce

1. 9. 2017

Autobusovou dopravu Liberecký kraj dotuje ročně částkou témeř 300 milionů korun. 

Po zkušenostech z posledních osmi měsíců, kdy se nám slušný přístup vůči dopravcům a především k řidičům vrátil v jednom konkrétním případě ve formě vydírání a vyhrožování, považuji vytvoření vlastní firmy za cestu ke kontrole nákladů.

Nevidím žádný důvod se dál chovat jako ovce a nechat se za vlastní peníze stříhat dohola. Cesta k vlastní firmě bude ještě dlouhá a složitá, BusLine útočí na všechny kroky kraje na UOHS, ostatně brzo se ukáže, jak si tahle ctihodná instituce představuje hájení veřejného zájmu. Jako zlatý hřeb nám dokonce na jednání zastupitelstva kraje poslali šéfa svých odborů, aby zastupitele postrašil trestním stíháním. 

Považuji za vskutku dojemné, když soukromá firma, která na jaře zneužila mimořádné situace a vyhrožovala zastavením dopravy, aby dosáhla navýšení ceny zcela mimo náklady spojené se mzdami řidičů, argumentuje obavami o peníze vynaložené na odkup akciového podílu v konkurenci firmě, kterou se snaží zlikvidovat a zvýšit tak svůj vydírací potenciál vůči kraji.

Jenže ta hrozba trestního stíhání stojí evidentně obráceně. Uzavřít smlouvu za podmínek evidentně nevýhodných pro kraj prostě a jednoduše nejde. Také proto zastupitelé v drtivé většině odmítli scénář napsaný mimo budovu kraje, který by vedl k dalšímu nárůstu ceny a byl by jen dalším krokem k monopolu a dlouhodobému rozděleni trhu, placenému z veřejných rozpočtů. 

liberec.idnes.cz/liberecky-kraj-dopravde-ovecka-na-skubani-f15-/liberec-zpravy.aspx?c=A170830_090247_liberec-zpravy_jape

zpět na seznam

Zpracovávám...