Aktuality
Liberecký kraj a statutární město Liberec pokračují v úsilí vybudovat v prostoru vlakového nádraží terminál veřejné dopravy
Na konkrétním postupu a předpokládaném harmonogramu prací při výstavbě přestupního terminálu veřejné dopravy a parkovacího domu se dohodly Liberecký kraj a statutární město Liberec. Obě samosprávy nyní řeší zejména majetkoprávní vypořádání a také hledají vhodný dotační titul na celý projekt.
„V současné době se Liberecký kraj po zvážení všech okolností rozhodl vyvíjet maximální snahu k přípravě a výstavbě moderního terminálu veřejné dopravy v prostoru vlakového nádraží v Liberci s tím, že parkovací dům vyroste v lokalitě současného autobusového nádraží. Nyní již můžeme připravovat architektonickou soutěž na projektovou přípravu, a to ve spolupráci se Správou železnic a kanceláří architektury statutárního města Liberec,“ uvedl Zbyněk Miklík, náměstek hejtmana pro resort ekonomiky, majetku, veřejných zakázek a informatiky.
Náklady na architektonickou soutěž a následné zpracování projektové dokumentace bude hradit Liberecký kraj. Ideový návrh podoby parkovacího domu a navazující výstavby připraví kancelář architektury statutárního města Liberec, která se bude podílet na výběrovém řízení na projektanta. Vybudování terminálu bude úkolem Libereckého kraje s podmínkou získání vhodných dotačních prostředků. Kdo postaví parkovací dům, ještě závisí na dohodě kraje s městem. I zde bude potřeba zajistit vhodné dotační zdroje. V případě, že by parkovací dům měl vybudovat kraj, musí navíc s městem vyřešit majetkoprávní vztahy.
„Původní projekt nevyhovoval z dopravního hlediska. Po intenzivních jednáních se statutárním městem Liberec již máme konkrétní časovou představu o stavebních pracích. Veřejnost si všimne prvních změn již letos,“ dodal hejtman Martin Půta.
Předpokládaný harmonogram spolupráce se statutárním městem Liberec na vybudování terminálu veřejné dopravy a parkovacího domu:
Etapa I: 2021–2025
- výstavba parkovacího domu v lokalitě stávajícího autobusového nádraží
- rekonstrukce URANU
- zrušení stávajících buněk
- budování zázemí autobusového nádraží v prostoru URANU
Etapa II: 2025–2030
- sloučení autobusového a vlakového nádraží
- vybudování obslužné komunikace včetně související infrastruktury a kvalitního veřejného prostoru před a za hlavní budovou železničního nádraží
- rekonstrukce tunelu a následná rekultivace území po autobusovém nádraží
- vznik centrálního parku nad tunelem
- vybudování veřejných prostor v okolí terminálu
Etapa III: 2030–2032
- rozšíření odbavovací haly, budovy administrativy či prostorů pro parkování
- dostavba městských bloků v oblasti parkovacího domu
- výstavba hřiště u parku nad tunelem