Aktuality

Projekt Lubahn zlepší podmínky pro cestující na nádražích v Liberci a Varnsdorfu

19.09.2013 13:47



 

Atraktivnější
přeshraniční spojení v Euroregionu Nisa přinesou investice do drážní
infrastruktury v rámci česko-německého projektu Lubahn. Na českém území půjdou
na rekonstrukci 5. nástupiště ve stanici Liberec a výstavbu nové zastávky Varnsdorf
staré nádraží. Hlavním partnerem projektu je saský ZVON (Dopravní svaz Horní
Lužice – Dolní Slezsko), dalšími partnery pak SŽDC a Liberecký kraj.  Slavnostního zahájení se zúčastnili hejtman LK
Martin Půta, Mojmír Nejezchleb, náměstek pro modernizaci SŽDC, krajský radní
pro dopravu Vladimír Mastník, jednatel německé společnosti ISUP Peter Franz,
Martin Havelka náměstek stavební společnosti Chládek a Tintěra Pardubice a
další hosté. Stavba nástupiště v Liberci bude hotova do 30. listopadu
letošního roku.



 

Projekt je spolufinancován
Evropskou unií prostřednictvím Programu Cíl 3/Ziel 3 na podporu přeshraniční
spolupráce 2007–2013 mezi Českou republikou a Svobodným státem Sasko. Celkové
předpokládané náklady ve výši 2,33 mil. eur (cca 60 mil. Kč) se podařilo
výrazně snížit po vysoutěžení všech veřejných zakázek, úpravy na českém území
(Liberec, Varnsdorf) tak vyjdou na 24,3 mil. Kč. Provede je firma Chládek a
Tintěra, Pardubice a.s.



 

Stavba řeší na českém území
úpravy infrastruktury ve dvou železničních stanicích. V Liberci proběhne
rekonstrukce ostrovního nástupiště č. 5, včetně nástupištního přístřešku. V
přilehlých staničních kolejích č. 107 a 111 se zrekonstruuje železniční svršek,
práce dále zahrnují sanaci železničního spodku, odvodnění tělesa železničního
spodku a zastřešení nástupiště, zvýšení únosnosti kleneb stávajících podchodů.
Kromě toho se provedou přeložky zabezpečovacích, sdělovacích a silnoproudých
sítí a zařízení. Zvýšení nástupištní hrany si vyžádá úpravu osobního výtahu a
prodloužení schodiště na výstupech z podchodů. V rámci stavby dojde také k
demolici nevyužívaného útulku Českých drah na jižním konci nástupiště a
odstranění nefunkčních služebních výtahů.



 

Druhým místem je oblast
starého nádraží ve Varnsdorfu, kde bude zřízena nová železniční zastávka. V rámci
stavby dojde k vybudování vnějšího úrovňového nástupiště o délce 45 m s výškou
nástupní hrany 550 mm nad temenem přilehlé koleje. V místě nástupiště se
zrekonstruuje železniční svršek a spodek a vybuduje se odvodnění koleje č. 1.
Součástí stavby bude též zkrácení koleje č. 2. Kromě toho dojde ke zrušení
stávajícího přejezdu v km 12,141, místo kterého se vybuduje nový železniční
přechod v km 12,288 a navazující komunikace pro pěší. Nové nástupiště získá
osvětlení, část drážního prostoru se navíc oplotí.



 


 

Na německé straně pak
  projekt Lubahn počítá s rekonstrukcí 3. nástupiště ve stanici
  Mittelherwigsdorf, která leží v úseku mezi Žitavou (Zittau) a Varnsdorfem.


 

 


 



 

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace
Login