Aktuality
Starostové a kraj jednali o silnici Turnov – Rovensko p. T. – Úlibice
V Rovensku pod Troskami se 9. dubna uskutečnil seminář pro obce ležící na trase uvažovaného severního dopravního koridoru S5 (I/35) Turnov – Rovensko p. T – Úlibice. Starostové na něm byli seznámeni s vývojem záměru koridoru „S5“ pro kapacitní silnici v oblasti Českého Ráje.
Seminář pořádal Liberecký kraj za výrazné podpory města Rovensko p. T a zúčastnili se ho také hejtman LK Martin Půta, jeho náměstci Josef Jadrný a Hana Maierová, radní Vladimír Mastník, někteří další zastupitelé kraje, Turnova a dalších obcí.
V průběhu semináře vystoupil zástupce Ministerstva pro místní rozvoj Ing. Tomáš Sklenář, který informoval o pořízené územní studii koridoru kapacitní silnice R10/R35 Mnichovo Hradiště Rádelský mlýn – Úlibice, jejíž zpracování bylo uloženo usnesením vlády ČR v Politice územního rozvoje 2008. Zpracovatelka Ing. Marie Wichsová z projekční kanceláře Atelier T-plan seznámila přítomné podrobně s dopravními modely, územními souvislostmi a navrhovaným řešením s tím, že hlavně vysvětlila, jak se ve studii dospělo k výběru severního koridoru této silnice, který by měl procházet územím Libereckého kraje mezi městy Turnov – Rovensko pod Troskami a díle směrem na Úlibice v Královéhradeckém kraji.
Zástupci Ministerstva pro místní rozvoj informovali také o celonárodním územním dokumentu Politika územního rozvoje a jeho současně probíhající aktualizaci včetně termínů, kdy se k tomuto dokumentu budou obce a veřejnost mít množnost vyjádřit.
Zástupci z Krajského úřadu Libereckého kraje informovali o postupu prací na aktualizaci krajského územně plánovacího dokumentu Zásady územního rozvoje kraje.
V diskusi byly zodpovězeny dotazy týkající se uvažované kapacity silnice, účastníci také komentovali současné zkušenosti s provozem na stávající silnici I/35. Starosta Turnova Tomáš Hocke upozornil, že případná „Tříproudová“ silnice by byla maximem, o které by byl ochoten Turnov diskutovat. Hejtman se domnívá, že budování „čtyřpruhu“ nemá žádné opodstatnění.
“Je třeba stavět, to co potřebujeme. Časy hojnosti pro stavební dopravní firmy již skončily,“ dodal Martin Půta.
Zastupitelka Turnova Martina Pokorná zase míní, že na zmíněné trase není třeba nic měnit. Podle ní je intenzita dopravy v analýzách nadsazená. „Podle mě se intenzita naopak snížila. Ani třípruh není nutný, neboť je tam rovina, na které se dá dobře předjíždět,“ řekla mimo jiné zastupitelka s tím, že bydlí 100 metrů od silnice.
S tím ale nesouhlasila starostka Karlovic Vlasta Špačková:
“Nemyslím si, že by intenzita klesala, zejména v pondělí a v pátek je provoz neúnosný, kamióny jedou a navíc je kolem silnice velký hluk,“ zdůraznila starostka.
Ministerstvo pro místní rozvoj v současné chvíli doporučuje vládě severní variantu koridoru.
Zástupce Ministerstva pro místní rozvoj (MMR), Ing. Tomáš Sklenář rovněž informoval,
že v současné době probíhá aktualizace celonárodního dokumentu Politika územního rozvoje ČR, která se bude projednávat přibližně v květnu 2014. Bude dostupná na webových stránkách MMR
i v písemné podobě. Budou uspořádána 2 veřejná jednání v Praze a v Brně a obce i veřejnost budou mít možnost po dobu 3 měsíců podávat písemné připomínky a to na adresu Ministerstva pro místní rozvoj. Rovněž Liberecký kraj bude v té době uplatňovat k Politice své stanovisko.