Detail aktuality

Kraj chce moderní vlaky. Jezdit by měly na trase mezi Libercem a Starou Pakou

05.02.2019 15:49

Rada Libereckého kraje dnes rozhodla o záměru uzavřít smlouvu na zajištění železniční dopravy na trase Liberec – Turnov – Semily – Stará Paka, a to přímým zadáním společnosti ARRIVA vlaky s. r. o. Smlouva by měla platit od prosince 2019 po dobu deseti let. Cestující by se mohli vozit v moderních nízkopodlažních vlacích 642 Siemens Desiro.

„O zlepšování kvality v železniční dopravě usilujeme dlouhodobě. Rada kraje projednávala obdržené nabídky na zajištění vlakové dopravy mezi Libercem a Starou Pakou opakovaně. Společnost Arriva vlaky nabídla moderní nízkopodlažní vozy za nejvýhodnější nabídkovou cenu, a to na celý požadovaný soubor tratí,“ uvedl hejtman Martin Půta.

Se společností ARRIVA vlaky zahájil přednostní jednání již koncem loňského roku KORID LK. Aby kraj předešel možnému střetu zájmů jednatele společnosti KORID LK a Ing. Petra Prokeše ze společnosti ARRIVA vlaky, rozhodl se vypovědět příkazní smlouvu s KORIDEM LK. Poté pověřil dalším jednáním odbor dopravy krajského úřadu, který vyzval všechny aktivní dopravce na trhu v České republice k podání nabídek.

Rada kraje rozhodla o opětovném oslovení dopravců Die Länderbahn GmbH DLB, Leo Express s. r. o., České dráhy, a. s., RegioJet, a. s. a GW Train Regio a. s. k podání nabídky v termínu do 21. ledna 2019.

Liberecký kraj obdržel do stanoveného termínu nabídky tří dopravců. Společnosti České dráhy a ARRIVA vlaky podaly nabídku na celý provozní soubor Liberec – Turnov – Semily – Stará Paka. Dopravce GW TR nabídl jedno vozidlo na železnobrodskou železnici.

„Společnost ARRIVA vlaky nabídla oproti ostatním zájemcům vozidla moderní nízkopodlažní konstrukce na celý provozní soubor za nižší cenu. Již v poptávce jsme upozornili oslovené dopravce, že preferujeme právě užití moderních nízkopodlažních vozidel, podobně jako tomu je od roku 2009 na Jizerskohorské železnici,“ dodal Jan Sviták, náměstek hejtmana pro resort dopravy, investic a veřejných zakázek.

S vybraným dopravcem nyní začne konkrétní jednání o znění smlouvy. Kraj ji může uzavřít přímým zadáním bez povinnosti nabídkového či výběrového řízení. Umožňuje mu to zákon o veřejných službách v přepravě cestujících.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace
Login